MEET THE AWAKENING



WIJ HELPEN JOU MET JOUW ONDERNEMERSVRAAG, DROOM, IDEE, PLAN TE VERWEZENLIJKE!




Samen met jou selecteren wij mensen die jou verder willen helpen!

Een Awakening Sessie is altijd op aanvraag voor de student met zijn of haar ondernemers idee, de Start Up, de zelfstandige zonder personeel en de gevestigde MKB ondernemer die wilt doorgroeien.

De Meetings worden geleid door onze ervaren Tafelvoorzitters en intervisie leiders.

PROGRAMMA

07.30 uur - Ontvangst met ontbijt

08.00 uur - 11.00 uur Awakening

11.00 uur Afsluiting






Bekijk programma's voor MKB, ZZP en Young startup

ERVARING VAN JOHN VAN HOFTEN - INTEIRA ADVIES

hoe moeten we ons bedrijf inrichten om interessant te zijn voor de 25-jarige ondernemer

Mijn vraagstuk begon met de volgende gedachte: iedere ondernemer heeft een 25-jarige naast zich nodig om aan de toekomst van zijn bedrijf te bouwen. Deze gedachte heb ik met René besproken om te weten hoe hij hier over denkt. René attendeerde me op de awakening sessies binnen BS Morgen. In deze sessies staat het vraagstuk van een individuele ondernemer centraal. Dit leek me een prima platform om het vraagstuk te bespreken.

Vervolgens samen met Rene mijn vraagstuk vertaalt naar “Hoe kijkt de 25-jarige aan tegen de verzekeringsbranche?” Mijn achterliggende behoefte bij deze vraag was: hoe moeten we ons bedrijf inrichten om interessant te zijn voor de 25-jarige ondernemer zodat deze ondernemer zaken met ons wil doen. Concrete vragen die hierbij naar boven kwamen waren: hoe ziet de belevingswereld van de jonge ondernemer ondernemer eruit? Naar welke voordelen zijn zij op zoek? Wat is hun belevingswereld met betrekking tot verzekeringen? En vervolgens de vertaling naar welke veranderingsbehoefte er leeft en naar welke oplossingen de jonge ondernemer op zoek is. In de awakening sessie hebben we hierover uitgebreid gesproken met een aantal jonge ondernemers.

Wat heeft de awakening sessie me gebracht?

Ik heb geleerd, dat de belevingswereld van de jonge ondernemer heel divers is. Van geld tot concurrentie, van balans tot ratrace. Men wil samen met anderen zingeving creëren, waarde toevoegen en de wereld veranderen (disrupten en impact hebben zoals ze zelf zeggen). Jonge ondernemers gebruiken internet zowel om zich te oriënteren op een specifiek verzekeringsproduct (arbeidsongeschiktheidsverzekering) als deze ook direct via internet af te sluiten. Men wil snelheid in de contacten en blijkbaar vinden jonge ondernemers deze snelheid (alleen) online. Hiernaast wil de jonge ondernemer diepgaande expertise om de hoek en er is geen behoefte aan veel persoonlijk contact. Dit persoonlijk contact moet wel direct bereikbaar zijn. Dit zijn wensen en behoeften die aansluiten op hetgeen wij willen en kunnen bieden.


ERVARING FRANS GOUMANS - CONSULTANCY

Begrijpen van je doelgroep is een must!

Als onderdeel van mijn bachelor scriptie ‘Tuning demand in web development services’ was ik op zoek naar informatie en ervaringen in het MKB over het inkopen van website-gerelateerde dienstverlening. Deze scriptie vormde de fundering voor het bedrijfsconcept dat verder ontwikkeld is na de succesvolle afronding van mijn opleiding Small Business & Retail Management.

Voor een startup (en voor iedere andere business) is het essentieel om de klant, doelgroep of gebruikers goed te begrijpen. Hierbij heeft de BS Morgen Awakening een mooie bijdrage geleverd. Samen met zes MKB-ondernemers hebben we ruim anderhalf uur gesproken en gediscussieerd over het inkoopproces van begin tot eind. Met deze focusgroep kwamen onder andere pijnpunten aan het licht, die door de doelgroep als significant vervelend gevonden werden.

Het is mooi om te zien dat deze groep drukke ondernemers anderhalf uur de tijd vrij maakt om hun ervaringen en meningen te geven. Zij hebben zich belangeloos en open opgesteld om een aspirerend ondernemer verder te helpen!








Het begint met vertrouwen